Annemin Öyküleri - Kızım Sen Nerelisin?


KIZIM SEN NERELİSİN?


Bizim okulda genellikle memur çocukları okur. O yüzden her yıl öğrencilerde ufak tefek değişiklikler olur. Öğretmenimiz, bu yıl okulun ilk açılışında, neden bilmem, eski yeni tüm öğrencileri, hepimizi bir sorgulamadan geçirdi:

“Kızım, sen nerelisin? Oğlum, sen nerelisin?”

Kimi Malatyalı, kimi Tarsuslu, kimi Ankaralı. Sadece adını bildiğim yerler… Balkanlardan geleni bile var. Yine de çoğunluk Trabzon’un yerlisi.

Herkes belli bir yer adı verebildi. Ben hariç. Ben, “Hık, mık…”

“Öğretmenim, benim babam Aydınlı. Ama ben Rize, Pazar’da doğmuşum. Annemin babası Rize, Çayeli’den. Anneannem Çerkez. Annem Adapazarı’nda doğmuş… Hık, mık…”


“Ben Aydın’ı gördüm mü?”

“Görmedim.”

“Adapazarı’nı gördüm mü?”

“Görmedim.”

“Kafkasya’yı gördüm mü?”

“Görmedim.”

“Çayeli’ni gürdüm mü?”

“Görmedim.”

“Pazar’ı gördüm mü?”

“Gördümse de hatırlamıyorum, oradan ayrıldığımızda iki yaşındaymışım.”

“Peki ben nereyi gördüm?”

“Tabii ki burayı, Trabzon’u!”

“O zaman ben buralı mıyım!”

“Hık, mık…”

Saadet Arıkan Özkal.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kadın Gözüyle Okuyunca - Can Yücel (3)

Kadın Gözüyle Okuyunca - Can Yücel (4)

Kadın Gözüyle Okuyunca - Atilla İlhan (1)