Şairünnisa - Kadınların En Şairi (1)


Şairünnisa

“KADINLARIN EN ŞAİRİ”

OSMANLI DÖNEMİNİN
KADIN ŞAİRLERİNDEN SEÇMELER
 

Derleyen:

Saadet Arıkan Özkal

İlham veren:
Mete Akalın  



Sevgili Arkadaşlar,

Bu küçük dosyayı sırf kendim ve siz arkadaşlarım için hazırladım. Öyle uzun uzun araştırmalar yapmadım. Kolayıma geldiği için genellikle internet kaynaklarından yararlandım. Peki, nereden çıktı bu ilgi? Haydi onu da açıklayayım.

Biz İTÜ İnşaat Fakültesi 1967 mezunlarının bir e-posta grubu var. Orada son son, iyice gerilen siyasi ortamdan bunalıp işi şiire vurduk. Bir arkadaşımız –kim bilir kaç şiiri ezbere bilen Namık Sönmez– Necip Fazıl’ın küçük bir şiiriyle başlattı olayı. Ben hemen atıldım, “Sende Kaldırımlar da vardır,” diye. Böylece İTÜ 67’lilerin grubu şiirli bir atışmaya dönüştü. (Bu arada, bizde gerçek şairler de var. Şiirleri zamanında Varlık dergilerinde de yayımlanmış Galip Bozacı arkadaşımız lütfedip şiirlerini arada bir bizlere iletiyordu zaten. Mühendisliği şiirinin önüne geçmiş böyle arkadaşlarımız çok ayrıca: örneğin hemşerim Nurettin Korkmaz; örneğin şu anda İngiltere’de ikamet eden Hüseyin Göncü; örneğin şu anda İstanbul’un en güzel manzaralı yerini, İTÜ’nün Vakıftepe lokalini işleten Yücel Özdemir…)

Neyse, sonunda ötedenberi sanatsever Mete Akalın arkadaşımız, gruba bir sürü şiir bilmecesi de gönderdikten sonra, bir öneri getirdi: “Haydi arkadaşlar, bir şiir bayramı düzenleyelim. Adını da Şen Moruklar Şiir Şarap/Şerbet Bayramı (ŞŞŞŞ) koyalım,” dedi. Reddedilemez bir öneri …

İyi de, sınıf arkadaşlarım bu bayramda kimlerin şiirlerini okuyacaklarını söylemeye başladıklarında bende jeton düştü. Seçtikleri şairler mükemmeldi kuşkusuz. Bedri Rahmi’den Nazım Hikmet’e, Kavafis’ten Cemal Süreya’ya kadar, Türkiye’den ve dünyadan bir sürü önemli şair. Ama hepsi erkek! Bunun üzerine ben, “Şen Moruklar Şiir Şarap/Şerbet Bayramı’nda benden kadın şairler çalışır!” diye bir ileti atıp birkaç kadın şair adı verdim. Derken Mete, kadın şairlerden ben sorumluyum ya, şunu da unutma bunu da unutma diye bir ileti yazdı. Baktım, haklı. Haklı da, bir de bunun eskisi var…

İşte o zaman kendi kendime, hadi şu Osmanlı kadın şairlerine de bir bakayım dedim. ŞŞŞŞ’de bir “Şairünnisa” –bu terimi Mete Akalın’a borçluyum– seçkisi yapabilirim belki diye…

İşte bu dosyanın hazırlanma nedenini açıkladım: sırf meraktan. Şimdi gelelim şairlerimize…

 

Saadet

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kadın Gözüyle Okuyunca - Can Yücel (3)

Kadın Gözüyle Okuyunca - Can Yücel (4)

Kadın Gözüyle Okuyunca - Atilla İlhan (1)